Sunday, February 13, 2011

I Miss School Part2




DAMN! I miss my old friendssssssss, aku rindu lepak dekat belakang, gosip-gosip, tangkap gambar pakai laptop, kena marah dengan cikgu sebab bising, curi-curi keluar pergi kelas sebelah sebab nak minta tolong budak kelas sebelah buatkan +math, rindu nak panggil cikgu comel, rindu nak masuk makmal komputer, rindu nak bangun dan beri salam macam upin dan ipin buat, rindu dekat Taman Comel sebab dekat situ aku dapat kawan baru dan dekat situ kita orang rancang masa depan dan dekat situ kita orang jadi rapat, aku rindu makanan sekolah, aku rindu makmal Kimia, makmal Fizik, aku rindu cikgu-cikgu aku, aku rindu kawan aku betulkan tudung aku, aku rindu korang tiru gaya cikgu, aku rindu EVERYTHING! Sebab bila tak sekolah, kita jadi makin rengang, kita jadi macam musuh, kita tak contact masing-masing tanya pasal kerja sekolah, kita sibuk dengan hal masing-masing, kita langsung tak bertegur sapa di muka buka, kita tak tahu perkembangan masing-masing, kita jadi lain, kita bukan kita yang dulu, orang yang boleh kita bergelak tawa, menangis, dipujuk dan memujuk, mengutuk dan dikutuk, kita dah berubah. Maaf, tapi kita betul-betul dah berubah. Boleh ke kita kembali ke zaman sekolah di mana kita langsung tak kisah apa yang orang lain cakap sebab kita ada kawan baik yang akan berada disamping kita tak tidak akan kisah jika orang bercakap tentang dirnya juga.

btw, photo took from Atiq Syimir's Facebook.

XOXO, lina.j

No comments: